0726.485.140 / 0772.038.982  |  Intrebari frecvente  |  Contacteaza-ne

Acces cont  |  Inregistrare  |  Istoric comenzi

  
  

Transmisia cu dublu ambreiaj-Cutie DSG

Grupul Volkswagen echipeaza de ceva timp modelele sale de serie cu transmisia cu dublu ambreiaj (DSG). Din 2003, o serie de modele succesive au fost echipate cu versiunea cu 6 viteze, care dispune de un dublu ambreiaj umed. Din 2008, modelele cu un cuplu motor de până la 250 Nm au fost echipate cu noua cutie DSG cu 7 viteze, cu dublu ambreiaj uscat.

Conceptele de transmisii ultramoderne sunt proiectate sa combine avantajele cutiilor de viteze manuale cu cele automate. Cutiile de viteze automate ofera un excelent confort, datorita schimbatorului de viteze automat si tractiunii neintrerupte, in timp ce cutiile de viteze manuale au mai degraba un stil sport, sunt distractive si economice. Ambele variante DSG, cea cu 6 viteze si cea cu 7 viteze, ofera aceste avantaje. Transmisia DSG presupune de fapt utilizarea a doua cutii de viteze in paralel cu doua ambreiaje separate, cu schimbator automat, ce functioneaza independent, permitand astfel schimbarea complet automata a vitezei fara intreruperea tractiunii. 

Cum functioneaza transmisia cu ambreiaj dublu:

Atat versiunea uscata, cat si cea umeda, au două seturi de pinioane si doua ambreiaje. Fiecaruia dintre ambreiaje ii este atribuit un set de pinioane. Ele sunt actionate alternativ, schimbarea vitezelor cu intreruperea tractiunii devenind de domeniul trecutului.

Cutia cu 6 viteze foloseşte un dublu ambreiaj umed, care este imersat în uleiul cutiei de viteze. Acest tip ofera excelente performante de racire, intrucat uleiul de transmisie absoarbe imediat caldura, in plus, are nevoie de putin spatiu de montaj si poate transmite un cuplu motor mai mare. De aceea, ambreiajul dublu umed este folosit indeosebi la motoare cu un cuplu mare. Dar exista si unele dezavantaje. Pierderi mari ale tractiunii din cauza ambreiajului umed, necesitatea unor pompe hidraulice de mare capacitate si reparatii consumatoare de timp.

Ca si ambreiajele monodisc conventionale, dublul ambreiaj uscat al DSG cu 7 viteze este situat tot in carcasa cutiei de viteze. Nu exista pierderi ale tractiunii, deoarece nu este imersat in ulei, ceea ce sporeste eficienta motorului si a combustibilului in comparatie cu ambreiajele duble umede.

 

Avantajele sistemului cu dublu ambreiaj:

  • combina confortul unei cutii de viteze automate cu capacitatea de reactie prompta a unei cutii de viteze manuale
  • este similara cu transmisia automata,
  • se evita intreruperea puterii in timpul transmiterii cuplului
  • eficienţă sporita a combustibilului
  • reducerea emisiilor de C02

Denumirea de DSG (Direct Shift Gearbox) este utilizata doar pentru transmisiile ce echipeza vehiculele din grulul VAG (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen).

 ambreiaj dublu cutie DSG